חיפה אדומה ומאוחדת

    דוד קורצווייל | צילום: אהרן ב. לייבוביץ No Comments on חיפה אדומה ומאוחדת
    22:49
    12.05.24
    יענקל'ה פרידמן 1 Comment on יענק'לה במונולוג מצמרר: "הפעם האחרונה שראיתי את אחותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נחנך מטה הבחירות המרכזי של הרשימה החרדית המאוחדת בעיר חיפה. הרשימה שסימנה שסג מאחדת את כל הקהילות החרדיות והדתיות בחיפה והיא משותפת לסיעות דגל התורה, אגודת ישראל ושס.

    במעמד חנוכת המטה והשקת קמפיין הבחירות השתתפו רב הקהילה החרדית הרה"ג רבי יוסף יחיאל במברגר שליט"א והרה"ג הרב פרץ מאייר שליט"א ראש מוסדות 'שבילי אור', חברי הכנסת הרב יעקב אשר, הרב מנחם אליעזר מוזס והרב דוד אזולאי, אישי ציבור ומאות מתושבי העיר.

    המעמד נפתח באמירת פרקי תהלים לרפואתם השלמה של מרן הגר"ע יוסף וכ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ שליט"א. הרה"ג הגר"י במברגר שליט"א אמר במשאו כי "זו מערכה שהרבה גופי תורה תלויים בה, מדובר על מלחמת קיום לעתידה של היהדות החרדית, אין מדובר בעוד מערכת בחירות, זהותה היהודית של חיפה עומדת על הפרק".

    חה"כ אשר אמר כי "חשיבות המערכה הינה לאין ערוך ואין שיעור במיוחד בחיפה, כראש עיר בעבר אני מכיר מקרוב את המערכת העירונית ואת מעורבותה בכל צעד ושעל בחיי היום יום של התושבים". חה"כ אשר ציין את העובדה שיו"ר הרשימה המאוחדת – אלפר – אהוד ומקובל על כל העדות החוגים והמגזרים מהם מורכבת הרשימה וכי דלתם של גדולי הדור פתוחה בפניו. בסיום דבריו אמר אשר כי "האחדות תנצח ותביא שינוי בחיפה. שינוי שישקף את כוחן האמיתי של הקהילות החרדיות בעיר האדומה".

    חה"כ מנחם אליעזר מוזס אמר בדבריו כי "הבית היהודי אחראים לגזרות שהוטלו על הציבור החרדי. הוראתו של מרן הגראי"ל שלא לחתום על הסכם עודפים עם הבית היהודי בחיפה היא ההוכחה למידת הנזק שנציגי המפלגה בכנסת הסבו לעולם התורה".

    יצוין כי השבוע נכנס יו"ר הרשימה המאוחדת – מיכאל אלפר – למעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א שאמר לו כי אין לחתום על הסכם עודפים עם הבית היהודי בחיפה בשום פנים ואופן. מהנהלת המטה מוסרים לנו כי משמעות הדברים ברורה. גם במחיר של איבוד קולות אין לעשות שותפות עם אלו ששותפים להרס עולם התורה.

    חה"כ דוד אזולאי אמר כי הרשימה המאוחדת תוכל להגיע לשבעה נציגים במועצת העיר ומניסיונו כחבר מועצה בעבר "כל קול חשוב משום שראש העיר תלוי באצבעותיהם של נציגי הציבור במועצת העיר".

    בקרב הפעילים שוררת תחושה שמערכת הבחירות הזו תביא לידי ביטוי את המהפכה החרדית בחיפה. ההערכות הן כי כוחן של המפלגות החרדיות המאוחדות תחת רשימת שסג יוכפל ואף ישולש ומספר נציגי הציבור החרדי במועצת העיר יעמוד על יותר מעשרים אחוז מחברי המועצה.

    יו"ר הרשימה המאוחדת, מרדכי מיכאל אלפר אמר במעמד כי הפסוק יעשו כולם אגודה אחת אינו משאלת לב בלבד. "הסיבה שנו הולכים למערכת בחירות היא בשביל לעשות אגודה אחת ואחדות בין כל המגזרים". הוא הזכיר כי המסר שיוביל את קמפיין הבחירות הוא שיש בידי הציבור החרדי בעיר את הכוח לשנות את העתיד והתייחס לסלוגן שנבחר "בידינו לשנות את העתיד", אותו עתיד שיו"ר 'יש עתיד' ואחרים מנסים לתכנן עבור הציבור החרדי. הוא הבהיר כי "חיפה היא עיר חילונית שיש לה עירייה שאינה ערה לצרכי היהדות החרדית. כל ההישגים של השנים האחרונות הושגו למרות מדיניות העירייה. ברור שייצוג אמיתי של הציבור החרדי בעירייה ישנה את גישתה לצרכי הדת בעיר", הוא ציין כי בקדנציה האחרונה נעשתה מהפכה אמיתית בעיר לה היה שותף אריה בליטנטל והיא נגעה לכל תחום בחייהם של תושבי חיפה, אך הבהיר כי המלאכה עדיין רבה.

    במהלך כינוס האחדות ואירוע פתיחת המטה נודע כי פעילי המטה המאוחד כבר קיימו עשרות חוגי בית וכי כ-1,500 מצביעים חדשים מקרב הציבור החילוני והדתי-לאומי הבטיחו להצביע עבור הרשימה המאוחדת "בגלל האחדות ובגלל היהדות".

    אחדות אדומה5 6-10-13 אחדות אדומה7 6-10-13  אחדות אדומה3 6-10-13 אחדות אדומה1 6-10-13



    0 תגובות